30.7.09

TARBIYYAH PONDOK IMAN

Di pondok iman
Aku ditarbiyyah
Penuh kasih
Penuh mesra
Suasana mawaddah wa rahmah.

Di pondok iman
Aku ditarbiyyah
Menjadi insan peka
Menitik beratkan pemakanan
Dianjurkan Rasulullah untuk ummah
Membentuk generasi kuat
Cerdas fikirannya
Perkasa fizikalnya
Mujahid-mujahid yang akan syahid
Dalam membela DeenNya.

Di pondok iman
Aku ditarbiyyah
Katakan TIDAK pada barangan Israel!
Pilihlah yang halal
Tanpa ragu
Dari sekecil-kecil barangan
Hinggalah sebesar-besarnya
Aku dilarang
Memakan makanan tidak bertanda halal jakim
Menggunakan deodoran bercop Israel
Rexona, nivea, pantene, johnson n johnson
Bedak pengoles bibir
Dan aku dilarang bertabarruj
Gaya wanita jahilliyah.

Di pondok iman
Aku ditarbiyyah
Menggunakan produk orang Islam
Hanya bedak bayi HPA
Balm bibir omraHaj
Deodoran Shurah yang halal
Serbuk pencuci pakaian orang Islam
Sabun badan, shampoo dan segalanya
Halallan toyyibah
Jadikan barangan buatan kafir pilihan terakhir
Kerana tangan orang Islam
Mengalir darinya roh agama
Yang mengalir
Yang punya iman
Keyakinan kepada Allah dan Rasul
Dan kerana itu
Serta merta semuanya menjadi habuan
Sang tong sampah.

Di pondok iman
Aku ditarbiyyah
Memilih tempat makan awam
Yang ada roh agama
Tiada gelang tiada rantai
Rambut perang
Kuku panjang
Hingga tiada beda lelakikah wanita
Aurat dijaga
Tiada skirt sendat
Baju jarang
Ketat melekap!
Berpakaian tapi telanjang
Kerana kata Dia
Impaknya adalah mujahid-mujahid kami.

Di pondok iman ini
Aku ditarbiyyah
Istiqomah menuju Allah dan Rasul.

No comments: