13.11.09

SAHABAT SAYA


Orang kata
Sahabat adalah cerminan diri
Setuju!
Saya juga punya sahabat
Walaupun baru berkenalan
Walaupun baru setahun
Walaupun selalu punyai pandangan berbeza
Kerana dia orang lama dan saya orang muda
Walaupun tidak sama kegemaran
Dia pandai masak dan saya tidak
Saya pandai menjahit dan dia tidak
Kami tetap punya keserasian yang sama
Iaitu kami dua orang yang sangat degil!
Kami sangat tegas kepada prinsip masing-masing
Kami juga sentiasa bercanggah pendapat
Tetapi Alhamdulillah sentiasa diatasi dengan toleransi
Kami juga spesis yang tidak mudah percaya akan orang
Kami selalu membuat pemerhatian
Kami juga selalu menguji keadaan
Yang kadangkala pasti kami juga selalu diuji
Kami percaya yang benar akan sentiasa benar
Yang salah akan tetap salah
Harapannya kami sentiasa menjadi sahabat
Di dunia lebih-lebih lagi akhirat

Jika kamu mahu melihat saya
Maka lihatlah dia
Kalau kamu melihat dia
Kamu pasti melihat saya juga
Kerana saya pakaian dia
Dan dia pakaian saya
Saya sangat sayang sahabat saya
Saya juga selalu rindu sahabat saya
Terima kasih sahabat!
Terima kasih cikroz!

No comments: