12.7.14

WHY 'A' STUDENTS WORK FOR 'C' STUDENTS AND 'B' STUDENTS WORK FOR THE GOVERMENT

Tajuk maut ;D. Alhamdulillah setelah seminggu, Allah izinkan saya khatam buku yang tajuknya seperti tajuk dalam entry. Menarik juga untuk dikongsikan. Semasa Robert T. Kiyosaki mencari syarikat-syarikat untuk menerbitkan bukunya, tiada satu pun syarikat yang mahu menerbitkan buku yang judulnya sungguh maut ini sehinggakan menyebabkan beliau membuka syarikat penerbitan sendiri untuk mencetak bukunya ini.


Kenapa tiada syarikat yang mahu menerbitkan bukunya ini? Kerana mereka ialah student A. Saya sangat mengesyorkan makpak yang ingin mengetahui secara pantas, kisah wang disebalik sejarah hari ini untuk bedah buku ini segera. Ianya adalah pendidikan kewangan yang perlu difahami makpak zaman ini kerana bilik darjah sekolah tidak mengajarkan subjek ini.

Hari ini, sejarah dipegang oleh 'mereka' dan kita pula yang perlu belajar daripada mereka tanpa memperlecehkan pegangan agama kita hari ini. Melalui buku ini saya belajar banyak perkara yang sebelum ini saya '0'.

InshaAllah saya yakin, kita aka punya dimensi yang berbeza dengan cara pemikiran kita sebelum ini. InshaAllah dengan berbezanya kita melihat dunia, maka tangan-tangan kita akan membentuk dan melahirkan geerasi huffaz usahawan yang bertaqwa untuk mengembalikan kegemilangan Islam yang benar inshaAllah!

No comments: