18.2.15

WW- SELESA SEUSIA

Kami bertiga sama usia. 

Di tempat kerja saya ada geng seusia yang saya selesa untuk berbual. Kami boleh berkongsi banyak perkara. Mungkin asbab usia kami yang sama. Sahabat seusia, kawan semasa di sekolah rendah dan bertemu kembali di zaman bekerja. Sahabat seorang ustazah dan saya cikgu yang di'teacher'kan manakala sahabat seusia seorang lagi adalah satu kursus yang sama semasa belajar tetapi kampus berbeza. Juga, dipertemukan semasa zaman bekerja.

Sahabat ustazah berhijrah, tinggallah kami berdua.

Berada disisi sahabat ustazah saya ini, membuatkan saya kerdil. Ilmu agamanya membuatkan saya hormat. Pembawaan dirinya membuatkan saya segan. Betapa Allah muliakan orang-orang berilmu dan beramal. Saya bukan pelajar agama dan terlalu sedikit yang saya tahu dan mudah-mudahan yang sedikit itu Allah izinkan saya mampu beramal dengan istiqamah dan sebaiknya hanya mengharap redha Allah.

Saya belajar banyak perkara melalui beliau. Rasa hormat dan rendah diri beliau, membuatkan saya kagum. Antara seni-seni hati yang saya belajar dari masa ke semasa. Allah kirimkan beliau dalam usaha perjalanan mendidik hati ini. Allahu! Terlalu banyak hadiah istimewa Allah buat saya dalam usaha mendidik hati. 

Tanggal 17 Februari 2015 adalah hari terakhir perkhidmatan beliau bersama kami kerana Allah telah aturkan satu perjalanan yang inshaAllah lebih cantik disisiNya. Bertugas di tempat baharu yang lebih dekat zaujnya. InshaAllah tempat kerja baharu yang didoakan membuka lebih banyak jalan untuk meraih syurga Allah dengan penuh santai dan kegembiraan,

Sahabat di dunia, jiran tetangga di syurga, semoga bertemu rakan-rakan yang baik, suasana tempat kerja yang soleh supaya menjadi asbab laluan-laluan kita ke syurga Allah dipermudahkan inshaAllah. Walaupun jasad-jasad kita jauh, inshaAllah ruh-ruh kita sentiasa dekat. Sayang kalian hanya dan kerana Allah T__T.

Selesa seusia. Kenangan kereta yang cantik tersusun buat kami bertiga.

No comments: